STM - Autobus électriques

None of the 29s and 31s that operate 747 have functional air conditioning.

Les 29-xxx pour sur non, les 31-xxx probablement que ce n’est plus fonctionnel avec les années. Est-ce que c’est vraiment réparé? J’en doute. Mais la série 39-xxx pour le 747 à la climatisation fonctionnel.

Je n’ai pas vu de 39- faire le 747 ¯\_(ツ)_/¯

…You sure? on more than a handful of occasions i’ve taken a newer LFS (I believe 39-xxx, it had to be at least 38 since it had the hard plastic blue seats) with the standard AC as well as more luggage space.

I often take the 747 since one of the fastest routes home for me from downtown is 747>209, so I’m quite familiar with the route…

Guy, I don’t observe it scientifically, just en passant.:smile:

Une publication que je viens de voir passer dans mon fil Facebook.
Des autobus articulés de New Flyer

Selon le communiqué de presse, voici les villes qui font parties de la tournée Canadienne.

The exciting tour spanning five cities will occur from January 9 through 25, making the following stops:

  1. Société de transport de Montréal (STM), Montreal, Québec
  2. Société de transport de l’Outaouais (STO) Gatineau, Québec
  3. OC Transpo, Ottawa, Ontario
  4. Société de transport de Sherbrooke (STS), Sherbrooke, Québec
  5. Réseau de transport de la Capitale (RTC), Quebec Cityv
    Transit authorities will have an opportunity to test-drive New Flyer’s newly outfitted eight-string Xcelsior CHARGE NG 60-foot bus, providing both extended range per charge and substantial environmental benefits.

https://mailchi.mp/nfigroup/nfi-recaps_2023year-6506276

7 « J'aime »

👀

1 « J'aime »

L’appel d’offres de 2020 a été annulé

La STM a cependant un appel d’intérêt en cours pour l’acquisition de bus de 18 m (articulés) à recharge lente.

9 « J'aime »
4 « J'aime »

Lol -1° et ensolleillé ce n’étaiat pas assez “nordique,” me semble.

Still waiting for NFI Xcelsior Charge XE60 bendy buses to get tested (unless we somehow wake up and realize there are other bus manufacturers in the world than just NovaBus and New Flyer).

They don’t manufacture in Canada, so we’re 100% not getting them :disappointed:

There could very easily be a Volvo assembly line built at NovaBus.

Apart from Volvo, Daimler has underused Freightliner capacity, New Flyer Group also owns Alexander Dennis and MCI, Proterra’s assets have been picked up (by Volvo among others). The door isn’t locked to newcomers.

1 « J'aime »

Très confiant que les New Flyer Excelsior Charge sont fabriqués à Winnipeg.
Pour la version allongée, faut voir par contre.

1 « J'aime »

Je parlais des autres fabricants que NovaBus et NewFlyers.

Si un autre fabricant – outre les surmentionnés – veut sa part des milliards promis par le gouvernement et les sociétés de transports, ce fabricant serait heureux de s’ouvrir ou d’explorer une coentreprise chez nous.

1 « J'aime »

Accueil - Letenda - Transport durable

Le bus est LAID.
Mais c’est une compagnie de la rive-sud, et la STM aurait intérêt à regarder pour des midibus pour certains de ses trajets les moins fréquentés.

There’s also BYD Canada. The RTL has five KM7 midibuses and the STM has four for the 212 but does not have them in service due to reliability issues.

1 « J'aime »

Quack quack!

3 « J'aime »