Station Édouard-Montpetit

Exactly. The air goes out from the “cage grid” we see on the ground outdoors.

1 « J'aime »

Si on a pas de retour, je pourrais ouvrir illustrator et cook quelque chose. La situation d’ascenseur est vraiment ridicule en ce moment.

1 « J'aime »

Les ascenseurs du métro s’en viennent bientôt!

19 « J'aime »

Printemps 2026 que les ascenseurs vont être ouvert au publique, de ce que la STM as répondu durant la dernière séance du conseil d’administration, pendant la période Q&A.

9 « J'aime »

Ils utilisent maintenant les gros écrans au-dessus des ascenseurs pour afficher une flèche dansa direction où l’ascenseur s’en va. Je n’ai pas eu le temps de prendre en photo mais je vais essayer d’en prendre une demain.

Sinon la moitié des escaliers entre la passerelle et le quai sont bloqués dans le métro (travaux pour les ascenseurs j’imagine) ce qui cause du traffic intense dans l’autre moitié

6 « J'aime »

Je n’avais pas réalisé que c’était nouveau. De mémoire, l’écran au dessus de l’ascenseur ultra-rapide affiche quelque chose comme ça pendant quelques secondes lorsque l’ascenseur est sur le point d’arriver.

4 « J'aime »

Ça se peut que je n’avais juste pas remarqué avant haha

Je confirme que ce n’était pas le cas en date de vendredi soir.

1 « J'aime »

Ce matin, j’ai pris le REM en direction A4 et je suis descendu à Edouard-Montpetit.

Il y avait 3 ascenseurs avec portes ouvertes qui nous attendaient pour monter et des préposés pour diriger les gens, ça s’est bien passé! Belle initiative.

Je suis quand même impressionné par le débit important de cette station, après seulement 9 jours.

16 « J'aime »

When a métro arrived and people were transferring to the REM, I noticed in early rush around 16h, it seems go through everyone with just three of them!

2 « J'aime »

I think the problem with Édouard is not the REM elevators but the size of the metro stairs… The traffic has become intense at rush hour (it took me about 2 minutes yesterday to get out of the platform). Hopefully the elevators will relieve a little bit

3 « J'aime »

Mont-Royal metro had a platform stairs congestion issue before the elevators and it’s mostly gone now. The good thing is elevators are far from the stairs it really spreads people. congestion still exists despite elevators in côte-vertu but maybe less now and might be totally gone post-AAO.

1 « J'aime »

Keep in mind that Mont Royal had new stairs added with the elevators. That isn’t the case with Édouard Montpetit.

4 « J'aime »

Les travaux des ascenseurs du métro avancent!

Je trouve que les tuiles rouge donnent un air de station du REM

27 « J'aime »

The temporary signage is progressing

8 « J'aime »

Do you know if it’s all official or guerrilla made to look official?

It looks official (as its the same format as the signs up at McGill)

1 « J'aime »

The metro logo should be on the side of the arrow ugh but not the worst thing ever, it follows how the REM does it I guess

8 « J'aime »

Canada’s Deepest Transit Station: Full Walkthrough of Édouard-Montpetit REM

Édouard-Montpetit REM Station plunges 72 metres below ground—making it the deepest transit station in Canada and the second deepest in North America. Its depth, layout, and engineering make it one of the REM’s most unique and striking stations. It also connects directly underground to the existing Édouard-Montpetit station on the Montreal Metro’s Blue Line.

In this video, we take you on a walkthrough of the station, highlighting its design, layout, and the distinctive features that both everyday riders and railfans will encounter as they move through this remarkable space.

16 « J'aime »

On apprécie l’effort! :melting_face:

22 « J'aime »