REM - Discussion générale

Tunnel du Mont-Royal été 2024 photo Nouvlr

14 « J'aime »

2026…

REM | Exo se prépare à un nouveau retard | La Presse

2 « J'aime »

Ils ne le savent pas avec certitude, c’est juste au cas où

I’m still confident in a 2025 opening. This is just Exo being sensible and extending their contracts as long as possible to not have to do so again if the need shows itself. Not worth an article in my opinion, but La Presse does as la Presse is used to do!

2 « J'aime »

« Nous n’avons pas reçu de nouvelle mise à jour de l’échéancier des travaux depuis celle publiée le 24 avril 2024 par CDPQ Infra », a indiqué le porte-parole d’exo, Eric Edström.

On ne peu pas simplement organiser un touch-point de 15 minutes aux mois/trimestres? Tout doit se faire sur la place publique?

-L’échéancier est encore bon?

-L’échéancier est encore bon.

-Merci, à la prochaine!

4 « J'aime »

Dans cette société libre, la presse est toujours à la recherche d’une histoire choquante, même si elle nécessite un peu d’exagération. Je ne blâme pas du tout LaPresse, ils font leur part. Il est temps qu’exo et l’artm couvrent leurs arrières pour arrêter de se faire prendre comme des idiots. La CDPQ sait comment jouer ce jeu, ils n’annonceront pas de date d’ouverture s’ils n’en sont pas absolument sûrs. C’est juste raisonnable!

Dans cette situation, Exo s’assure qu’ils ne sont pas pris au dépourvu lorsque le projet est discrètement retardé. I think thats at least smart

8 « J'aime »

Concerning the updates from CDPQi, didn’t they say that they can’t be more precise than “opening in 2025” until after the dynamic testing is pretty much done on all branches? Updates that the deadlines are being met are always welcome and should be given periodically, but it’s not like they can be super precise until then.

Pour le fun: quand seront prêtes les branches Deux-Montagne et West-Island du REM?

• Hiver 2025
  • Printemps 2025
  • Été 2025
  • Automne 2025
  • 2026 :frowning:
0 votant

What i would like is that they KNOW how many KM of wires are left in the tunnel and they could give us an estimate of how much is left…

They also have a YouTube channel that they abandoned since launching the south shore branch… Just use it dam it…

You have NouvLR taking stunning photos… You could just show the progress on a station by station basis… That would show progress and keep the wait less painful…

3 « J'aime »

Lol and I got booed when I suggested the likelihood.

4 « J'aime »

Le 18 juillet 2024, on m’a dit que la moitié du câblage avait été faite.

1 « J'aime »

C’est le même message qu’il dise aujourd’hui… Pas de changement aux messages automatiques qu’il répondes avec.

C’est absolument certain que CDPQ va s’en tenir au même message et garder ses partenaires ARTM/STM/EXO dans le noir, jusqu’à ce que le message change officiellement. Je paris un p’tit deux qu’ils vont nous sortir la covid et/ou les vieux explosifs dans le tunnel et/ou ‘vaut mieux ouvrir en été car l’hiver c’est frette’ pour justifier le énième retard et repousser au printemps été automne 2026

1 « J'aime »

What bugs me is that they chose to open the section 1 anyways… But they refuse to open the rest without the tunnel… Saint Anne to DM is still a LOT of useable tracks they outright refuse to exploit. I don’t need that cursed tunnel…

2 « J'aime »

Opening the west without the tunnel would be like opening the south shore but only from Brossard to IDS.

Aka a completely useless waste of money for 80% of people and trips who would continue to use the buses.

13 « J'aime »

Still better than nothing and we are already used to take buses that take forever to bring us to another bus that take forever

1 « J'aime »

They just can’t operate two systems at once from Brossard, without the tunnel, that’s what they would have to do to accomodate you

1 « J'aime »

CDPQ has decided to ruin the REM’s stations with giant ads

Great! Because society seems unable to keep public infrastructure away from constant ads, as if we aren’t already bombarded by them on every corner.

5 « J'aime »

cough berri uqam cough

2 « J'aime »

the worst one in my opinion, together with Lionel