Ouvrages d'art Antenne Anse à l'Orme

Fantastique! Merci @Chuck_A!

2 « J'aime »

As expected, LG-1 Anne didn’t sit idle all week, and is about a week ahead of the schedule posted on rem.info as she has already crossed Jean-Yves. The voussoirs are hanging, waiting to be positioned, epoxied and tensioned overnight (when they close the road below). I predict she’ll stall for a few days because the voussoirs are connected to the last station column, but then next week advance to the next regular column and speeds off to the west at her normal pace of ~2½ spans per week.




4 « J'aime »

Diggin’ the wide angle on the iPhone 12 Pro Max btw :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 « J'aime »

J’ai capturé cette image “saisissante” de la structure aérienne et d’Anne aux abords de la station Kirkland, via cette caméra du MTQ. :sunglasses:


Caméra du MTQ

6 « J'aime »

Normal 13:30 traffic on the 40-ouest lmao

ETA: I should say, “Normal traffic [regardless of time of day] on the 40-ouest.”

ETA: I was there less than 40 minutes later. Traffic sucks eastbound from Morgan to Decarie from 6:10 am to just before 11:00, and westbound from before l’Acadie to Vaudreuil most days from 11:30 am until around 7:00 pm. Can’t wait for the REM Anse branch!!

The voussoirs from the last station column to the first regular column are now joined and tensioned, and new voussoirs for the next span are staged in the worksites along the service road. I don’t think Anne will move today but I could be mistaken. Nothing new going on that was worth photographing today.

2 « J'aime »

Petite précision sur la traversée de l’autouroute 40 par Marie (dans une réponse de l’équipe du REM sur FB à un commentaire ce matin):

image

Les travailleurs semblent être (nettement) en avance sur leur échéancier dans la construction de la structure aérienne dans l’ouest. :sunglasses: Cela m’apparaît être plus complexe avec les piliers et la pose des poutres derrière le Costco dans PSC en raison de la proximité des voies du CN… :upside_down_face:

2 « J'aime »

LOL I think I’ve said this already, but maybe elsewhere!

Crossposting my own posts…

Four spans away from the service road. Sat in the parking behind Embassy Suites watching them slowly get it ready to make the hop across the first of those spans.


1 « J'aime »

OK I always feel like a little kid when I go to the Kirkland worksite!

Yes, the crane they are using to hoist the platform beams into position at Kirkland station is friggin huge.






7 « J'aime »








7 « J'aime »






12 « J'aime »

Superbes photos @SameGuy ! :star_struck: :ok_hand:

Encore une fois, nous nous sommes manqués de peu (j’étais présent au moment de la pose de la 8e et dernière poutre du quai de la station Kirkland, cet après-midi - vers 14h30). :sunglasses: :man_shrugging:

En rafale, quelques photos des travaux des poutres de lancement Marie et Anne sur la structure aérienne.

07-07-2021

8 « J'aime »

wow les gars vous êtes tellement hot de prendre plein de photos des chantiers comme ca, merci!

5 « J'aime »

Merci @Chuck_A, mais c’est vraiment toi qui m’inspire pour sortir et prendre des photos! Merci pour toutes tes contributions!

4 « J'aime »

July 10th. Watch them work today.


2 « J'aime »

Oh wow ils y sont presque, la conquête de la 40 par Marie est imminente!

2 « J'aime »

Déniché sur YT.

Clip sur l’avancement des travaux par les poutres de lancement Marie et Anne au niveau de la structure aérienne, filmé le 12 juillet. :sunglasses:

Je suis désolé pour les amateurs de foot de l’équipe de l’Angleterre, mais on voit que l’équipe du REM a remplacé le drapeau du CH par celui de l’Italie. :it: :soccer: :trophy: :wink:

2 « J'aime »

LG-2 Marie is about to build the last span before starting the big crossing of the A40 at Avenue Victor-Davis!







7 « J'aime »