Nouvel Apple Store Sainte-Catherine

Yeah, seriously, if the city lets that happen then I just simply do not know what’s going on anymore

I was talking about the building that is currently used by the Apple Store!

No it’s not, the building is heritage and will be restore Apple either goes in very ornate heritage building or will build their crazy futuristic slick design store without wall, like in Chicago. No more big grey metal panels

4 « J'aime »

on comprend pourquoi Ardene est parti le loyer était trop cher :joy:

Ardene etait surtout temporaire! il na jamais été prévu qu’il soit locataire permanent!

2 « J'aime »

La façade sera restaurée et améliorée selon l’architecture d’origine, les erreurs des rénovations précédentes seront aussi corrigées. Ce sera un très beau projet. Ils sont à l’étape du renforcement de la structure d’acier pour la mettre aux normes sismiques d’aujourd’hui, c’est des travaux complexes, c’est pour ça que c’est long. C’est une structure d’acier à l’intérieur avec des murs extérieurs en pierre et brique qui sont aussi structuraux.

22 « J'aime »

Source? Tu travaille sur le projet?

L’apparence originale de l’édifice du Ogilvy’s telle qu’illustrée dans le journal Montreal Star du 30 mars 1901.

18 « J'aime »

Je confirme l’information de @La.Tour.Infernale

3 « J'aime »

https://sajo.com/insights/1a-new-chapter-revitalizing-montreals-historic-ogilvy-building/

2 « J'aime »

Je ne sais pas si c’est juste moi, mais je vois ça lorsque j’ouvre le lien.

Descend la page. L’article est plus bas

2 « J'aime »

Nouvelles informations :

• La bonification de la surface passe de 9,000 à 35,000 pi2
  • La firme NEUF Architectes, de Montréal, a contribué au design du nouveau magasin
  • La date prévue est maintenant fin 2025 (contrairement à Q1 2025 initialement rapporté il y a environ 1 an)
9 « J'aime »

Je suis infiniment plus excité par ce projet que par le RoyalMount…

14 « J'aime »

Il n’y a pas de boutique Bell, Vidéotron et compagnie au royalmount. pas de Apple/samsung non plus

We could definitely use another Apple Store on the island… 2 stores for what? Almost 2 million people?

Apple generally does about 500,000 people per store I believe, so another store wouldn’t be too much

In which location would you see another store on the island?

Honestly, either Mile End (although it’s not that dense there so probably not), or Royalmount. At Yorkdale in Toronto which is very similar to Royalmount (in terms of location to city, connection to public transit, similar businesses), they have a store there. In NYC, there is an Apple Store in a high end mall under the World Trade Center which is also similar.

1 « J'aime »

I also think that Royalmount would be a great location for an Apple Store.

• The North Shore has Apple Store Carrefour Laval. The South Shore has Apple Store DIX30. Downtown has Apple Store Sainte-Catherine (which is going to soon move to a bigger space, so no need for a second store downtown). The West Island has Apple Store FairviewPointe-Claire.This leaves us with two zones that are not covered sort of: Eastern Montreal, and Western-Central Montreal.
  • Eastern Montréal is less rich than Western Montreal.
  • Apple has a store at DIX30. DIX30 and Royalmount are both owned by Carbonleo.
  • There are lot of rich customers at Royalmount due to the selection of stores.

EDIT · Added Apple Store Fairview Pointe-Claire. Thanks @SameGuy!

6 « J'aime »