Now, how old is the signalling equipment on that line (compared to the others). In other questions, why are seeing these only now and only on the Yellow line?
. Très drole!
Probably old as opening day and probably never touched
Never touched? That seems unlikely (impossible). Never upgraded, sure, but the STM is fixing and replacing stuff constantly. They are magicians at maintaining their own bespoke technologies
Well it ain’t working cus it keeps breaking down
I’ll be the one who brings the positive angle this time: Our metro is one of the most reliable in North America. But when we go beyond that, it’s reliability is comparable to other non-platform-screen-door systems in Europe. More than half of all service interruptions are caused by passengers.
So, it has been working, because if it wasn’t it would be unusable. The network is vigorously maintained, and it works in spite of its age and lack of modernisation.
What is happening here is most likely a specific piece of equipment failing repeatedly, for which the STM is clearly aware (because it’s their network and their drivers) and they are either 1. Trying to fix it or 2. Trying to replace it.
17 septembre 2024
The initiative is giving Montreal [university] art students the chance to take over one of the most famous transit hubs, Berri-UQAM station, by exhibiting one of their creations on the station’s largest mural. This opportunity will revitalize the station, bringing a breath of fresh air and putting art at the heart of its architecture.
La murale sera installée à la fin de janvier 2025 et elle sera exposée pour 4 semaines. Le ou la gagnante recevra aussi 1 000$.
L’emplacement de la murale d’après les règles.
Règles
Ça fera un changement d’une pub pour le nouveau iPhone 47 PRO Ultra Plus 6 lens…
Lionel-Groux unable to promote ANYTHING but a telephone made by a fruit
Je ne pense pas que c’est un élément structurel de la station, mais je suis d’accord que ça n’a pas un bon look. D’ailleurs, il me semble que la STM avant des plans pour une rénovation complète de la station Peel avant la COVID. Je pense que c’est le temps de les effectuer.
C’est quand proche d’une passerelle quand même!
Peut-être pas structurel, mais ça va quand même faire mal quand ça va tomber !
C’est la couche de béton décorative sur laquelle sont posées les pastilles. C’était la même chose à Berri-Uqam. Le béton structurel est en arrière. Ils ont retiré cette couche à Berri afin de voir si le béton structurel était affecté, d’où les multiples murs de béton à nu maintenant dans la station. Ils devront possiblement faire la même chose à Peel si ils veulent voir si la structure est affectée. Pour le moment, ça ne semble pas apeurer les dirigeants
Je te dis c’est rassurant tout ça faudrait peut-être amener Legault voir les craques à Peel et Sherbrooke il comprendrait des choses je pense.
En regardant la taille et l’espace de la craque, je suis sûr que le mur derrière est touché!
Tu vois aussi des craques secondaires de fatigue tout le long de l’espace entre la passerelle et le sol rien qui soit de bpn présage
Le but à Legault, c’est que les gens se tournent vers le transport privé. Clairement, ils n’ont aucun intérêt pour le transport en commun. C’est vraiment ce qui ressort depuis qu’il est au pouvoir.