Métro - Discussion générale

I’m guessing it’s a problem with the budget. They need to replace all the lighting structures in the station (as the new signs are a different size) which are similar to 60s style chandeliers, so it costs a lot for each sign.

1 « J'aime »

Would it be cheaper just to adapt the signage to the existing light fixtures ? Bonaventure have custom light fixture from the sixties, I get that they need to be upgrade with LED eventually but just swapping the orange sign for a black one should unbalance the STM budget…

1 « J'aime »

The problem is that the new signage has a typeface that has been designated for use on the taller sign size. This is because, if they adapted it to the smaller sign size, the typeface would be too small for accessibility requirements. Especially, the line direction signs which have stacked text.

But, the STM tends to replace these signs with signage that follows the old standard, such at Jean-Talon, where some Snowdon signage was replaced recently.

8 « J'aime »

Lucien-L’Allier lost power about 10 minutes ago.

8 « J'aime »

Looks like it’s a metro issue and not a Hydro-Québec issue. Via Info-pannes.
IMG_7123

Oh probably. It lasted like 10 minutes. And the train had trouble getting up to speed between Lucien-L’Allier and Georges-Vanier. I posted the video to Mastodon (given the forums doesn’t support videos):

By the time I posted, it was back to normal; mobile service in the subway fully relies on electricity :sweat_smile:

2 « J'aime »

I noticed this afternoon when I showed the picture to a coworker that the emergency assistance booth is not lit.

That’s one thing I would expect to always be on emergency lighting.

Est-ce juste moi ou c’est nouveau que le GPS sur le téléphones fonctionne à Berri-UQAM et à Lionel-Groulx?

What do you mean by GPS?

Tu veux dire qu’avant il n’indiquait pas le bon endroit peut-être? Je sais pas, il me semble qu’à Berri il fonctionnait mais bon je peux me tromper.

Travaux à la station Édouard Montpetit

14 « J'aime »

Ce n’est pas plutôt des travaux au CEPSUM?

Non, ce sont les travaux de la STM d’après le site web de la STM.
image

2 « J'aime »

Petite question: l"escalator qui screetch au métro Mont-Royal, est-ce qu’il sera “graissé” un jour? Ça doit bien faire un an.

1 « J'aime »

Question générale : est-ce que ça vaut la peine d’envoyer une plainte à la STM pour comportement dangereux/agression/violence ? Est-ce qu’ils font quelque chose avec ça/répondent ? Est-ce que ça vaut la peine même à des fins statistiques ?

1 « J'aime »

Travaux pour l’installation d’ascenseurs plus précisément.

1 « J'aime »

Personnellement, les GPS n’ont jamais fonctionné en station. Ça fait qu’en sortant d’une station, quand j’ouvre une application pour voir les heures de passages des bus bus, je suis toujours redirigé à la station où je suis entré sous-terre et ma position ne se mets pas à jours tant que je suis ne suis pas remonté à la surface. J’imagine qu’un relai a récemment été ajouté à la station Berri?

1 « J'aime »

Quelqu’un sait quand ça va finir les travaux à Édouard-Montpetit ? Ça fait quatre ans que ça dure…

1 « J'aime »

Le REM?

Non, les travaux de la station de métro.