Il y a tellement de contenu à propos du projet de HS2 que j’ai pensé bon de créer un nouveau thread pour réunir tout sur ce sujet. Considérant que le gouvernement du Canada est en appel d’offre pour le projet de HFR de Via Rail, et que le gouvernement accepte les propositions de projet de HSR, ça me semblait particulièrement pertinent.
Pour débuter, voici un petit video qui présente le projet:
Et un video qui présente certains aspects historiques pour mieux comprendre le contexte dans lequel ce projet s’inscrit.
Le tunnel de Copthall est une tranché couverte au nord de Londres. C’est le portail d’entré d’un segment de 13 km creusé par TBM entre West Ruislip et Green Park Way (Northolt).
In the last decade, the UK has been busy replacing old Victorian railway bridges. In many cases, the replacement is donne during a very short closure window lasting only a single weekend. I see no reason why we could not manage similar results in Québec.
The key to being able to construct and replace infrastructure in such a short timespan is planning and the use of prefabricated structures. Prefabricated parts have already made their way into our construction industry. This is the next logical step. It minimises disruptions. The old structure and the new structures are often moved in one single very large piece, usually with Self-Propelled Modular Transporter, or with a very large crane.
This bridge replacement lasted only 50 hours.
This particular bridge is over water which makes its replacement somewhat more challenging. It was done over a 9 day period.