Royalmount - 2 étages (2024)

Oui tout les commerce annoncé sont vraiment signé, Ce n’est pas dans la coutume des affaires commercial d’annoncé quelque chose qui n’est pas signé, et meme la souvent c’est annoncé longtemps après avoir été signé en exemple Apple au centre ville.

3 « J'aime »

Mais j’imagine que le loyer commence à être payé à l’ouverture

Pas nécessairement, Cela varie des entente lors de la signature.

En parlant de Apple, c,est tout de même étrange qu’il n’y ait pas un magasin au Royalmount, pourtant on est en plein dans la clientèle cible

1 « J'aime »

J’assume qu’ils attendent que le déménagement au centre-ville termine. Ce n’est pas une compagnie qui ouvre plein de magasins à la fois.

L’autre hypothèse serait que le loyer ne fasse pas leur affaire, mais c’est de la pure spéculation.

1 « J'aime »

Par curiosité, comment se comparent les loyers au pi2 dans le Royalmount par rapport à ceux sur Sainte-Catherine en général?

Apple sometimes likes to place their stores as showcases in a famous area, in our case on Sainte-Catherine in a historic building. This will be the first historic building they’re opening in all of Canada, which will make it very unique (for Canada, most of Europe’s Apple Store’s are in historic buildings).

As for malls, it would make sense to get one at Royalmount, but I believe they would only do it if they closed another store in the area. From what I understand, they aim for about 900,000 people per Apple Store in a region, and if we remove some of the extremities of the GMA, the four stores now covers this well, especially with a larger downtown store.

A fifth store would only be added, I think, in a place like Old Montreal, not targeted at locals but tourists. For example for NYC, the World Trade Centre store is massive, and I used to go there a lot because it’s always less busy and faster. Another example is Downtown Brooklyn, beside a large stadium and massive subway station, and the store is tiny meant more for advertising than actual service. I used to live very close to this store but service was way slower and not worth the wait.

But… a store in Royalmount might make sense with our market, and Royalmount targets tourists too. In NYC, it’s rare to see an Apple Store in a mall, and the ones that are don’t have as many people in them. But in Canada, with the RÉSO, PATH, Edmonton Mall, there’s way more indoor traffic especially with winter. Yorkdale in Toronto which is similar has an Apple Store so it would make sense if in the future Royalmount gets one too.

Sorry for such a long message I kinda had a whole conversation in my head and wrote it out lol

11 « J'aime »

I agree except for the rarity of Apple stores in malls. Apple stores are regularly in malls all around the world, as the store is a known traffic anchor. Thus usually Apple gets very preferential treatment, sometimes even free rent, to be established in a mall.

Average-grossing Apple Stores can garner $6,000 in sales a square foot, while higher grossing Apple Stores net $10,000 in sales a square foot, sources tell the WSJ . At 45 enclosed malls, Apple’s share of gross sales averaged 14% in 2013, up just over 10% from 2002.

Macrumor link since original WSJ article is paid content:

Or this Ars Technica article from even earlier:

This offer (cheap or no rent) may not be present in Royalmount which is trying to break even, or is simply explained by the newness of the mall, which Apple may be risk-adverse towards rapidly implementing in such locations as a policy.

1 « J'aime »

28 « J'aime »

Wow I love the absence of all the green roofs!! /s

16 « J'aime »

True!! At least they are white. White roofs are very good in reducing heat islands.

5 « J'aime »

Il répond bien tout de même à la définition d’éléphant blanc /s

12 « J'aime »

Bien joué!:smile:

3 « J'aime »

Jamais trop tard pour apprendre… :grinning:

2 « J'aime »

À propos des toits végétalisés…

2 « J'aime »

Ça n’a jamais été rien d’autre que du greenwashing pour essayer de se gagner l’appui de la population.

Je ne pense pas que personne appuis un projet ou non dépendant du type de toiture… c’est plus un choix budgétaire

2 « J'aime »

Il y a plein d’exemples dans le monde où les toits verts et autres usages de verdure en architecture on gagné une reconnaissance à l’international. Il est clair que Carbonleo a utilisé ce stratagème, notamment pour ces esquisses de tours résidentielles et a aussi mentionné des toits verts dès le début du projet. Après il est tombé dans la facilité de la minéralité, même sa verdure à l’intérieur est fausse.

Les toits vert sont toujours d’actualité au dernière nouvelle, Pour ce qui est de ceux a l’intérieur cest plus tot un enjeu d’image plus que de volonté de naturalité. Il est extrêmement dur de gardé des arbres beau et surtout uniforme dans un espace mall

1 « J'aime »

8 « J'aime »