Réseau de trains exo - Discussion générale

Oh yea it’s a Hot mess just last october they still had BOOKLET VALIDATOR


At least @mashdash managed i guess to have that removed

3 « J'aime »

Ça peut arriver oui. Par exemple, si une loco déjà attelée à une rame a un problème avec le moteur principal ou le HEP, si le temps manque, Exo peut atteler une 2e loco au convoi plutôt que de perdre du temps à défaire la rame. Une telle intervention rapide peut permettre à une rame de faire son prochain départ à l’heure.

Sur la ligne DM, il y avait une rame avec 2x ALP-45 et 10x voitures 3000. Ça prenait 2 locos pour respecter l’horaire de la ligne car les MR-90 avaient une très bonne accélération.

2 « J'aime »

There is no exo service on the CPKC network (lines 11, 12, 14).

They have announced service restoration on lines 11 and 14, but nothing for 12, as I was writing this.

According to what I heard on Let’s Go (CBC Radio One), a train caught fire on line 12 at Montréal West.

3 « J'aime »


9 « J'aime »

Vas ton avoir des articles demain sur les gens qui abandonnent les TC.

Non

3 « J'aime »

Oh, and for the record, exo never communicated the disruptions, no text notifications, Chrono notifications or notes on Apple Maps.

If I wasn’t listening to the CBC, I would have learned at Lucien-L’Allier about the disruption, and I would not know that services are offered from Canal, Lachine and Parc stations to the suburbs.

Edit: Oh, of note, there is NO additional service from the STM. The 480 is every 20 minutes towards Parc.

5 « J'aime »

The lines for the lakeshore express busses at Lionel-Groulx run the length of the waiting areas and are backing up into the park paths. Buses are leaving 7+ minutes early because they’re full.

1 « J'aime »

https://x.com/Felixlegaultph1/status/1752466144995217871?s=20
image

1 « J'aime »

I can confirm that there were no trains at Parc on their normal schedule.

The first one is due to arrive in 2 minutes, over an hour late on the posted schedule.

en vidéo (trouvé sur twitter) :point_down:
https://x.com/papa_lapte/status/1752432973016633557?s=20

3 « J'aime »

There goes another DP :man_shrugging:t2:

Intéressant de noter les choix de mots par La Presse pour cet arrêt de service vs celui du REM il y a 3 jours.

Pour l’article sur Exo, on mentionne une « perturbation de service », la cause est clairement indiqué et la reprise du service a été ajouté au titre plus tard. Pour l’article sur le REM? on parle d’une « interruption de service » et on mentionne pas la cause directe (les chutes de glace forçant une fermeture partielle du pont), parlant plutôt d’une « pépin ».

IMG

vs

IMG

Au moins, ce qui compte est qu’il n’y a pas eu de blessés et le service est revenu à la normale.

8 « J'aime »

exo, STM, REM ont tous eu une bien mauvaise semaine.

3 « J'aime »

Il reste encore quelques jours pour que la STL et le RTL viennent les rejoindre :upside_down_face:

Reportages de radio Canada sur la gare mascouche/ train de l’est

La ville va élargir la route autour de la gare pour décongestionner le trafic :confused:

2 « J'aime »

Commuter train hits car in Hudson, SQ vehicle crashes into tree on way to incident

Commuter train hits car in Hudson, SQ vehicle crashes into tree on way to incident

The motorist whose car was hit by the train suffered only minor injuries. The police officer was sent to hospital as a precaution.

Author of the article:

Montreal Gazette

Published Feb 20, 2024

Side view of a commuter train car.

An Exo commuter train in 2020. PHOTO BY JOHN MAHONEY /Montreal Gazette

A collision between a commuter train and a car at a level crossing in Hudson early Tuesday morning left a motorist slightly injured and required passengers on the train to be bused into Montreal.

And the incident triggered another crash, as a Sûreté du Québec squad car answering the collision call lost control and drove into a tree.

Article content

SQ spokesperson Louis-Philippe Ruel said the first incident occurred around 7:40 a.m. on Main Rd., when the train hit the vehicle, sending it into a ditch.

“Happily the injuries suffered by the motorist were very slight,” Ruel said. “She did not require transportation to hospital.”

Ruel said the officer, who was patrolling alone and responded to the train incident, was taken to hospital as a precaution after suffering minor injuries when the squad car’s air bags deployed.

There were no injuries reported on the train.

While the level crossing was cleared, service along the Vaudreuil-Hudson Exo line was delayed.

Quelques nouvelles sur l’achalandage d’exo et sur les voitures CRRC…

Requête envoyée le 28 février 2024 et réponse reçue le 19 mars 2024. (Aussi, je n’arrive pas à uploader les données d’achalandage pour 2018 et 2019. Si qq connait une bonne manière de les partager, ça me fera plaisir de les mettre ici ou de vous les envoyer directement!)


5 « J'aime »