REM - Discussion générale

Cam 3

2 « J'aime »

Found the company that made the grinding equipment and they have exclusive views of the network at night

14 « J'aime »

Il semble que les navettes utilisées lors des pannes ne soient pas accessibles universellement… :woman_facepalming:t2:

But the South Shore resident found himself stuck in downtown Montreal during a Saturday evening service disruption, and now he’s sounding the alarm over what he says is a lack of adequate support and planning for passengers with reduced mobility.

Stranded at Gare Centrale station, a REM employee told Rudyj that shuttle buses are not accessible, and encouraged him to instead call the local adaptive transportation service, known as transport adapté, to come pick him up.

But transport adapté requires reservations 24 hours in advance.

Rudyj called Exo, the transit agency that runs commuter trains in greater Montreal, for help. He soon learned there were no quick solutions. He was worrying about his wheelchair’s waning battery life.

3 « J'aime »

Donc, c’est des vieux autobus qu’ils utilisent. Ou les autobus à plancher bas, son juste trop rempli pour permettre l’entrée d’une chaise roulante.

La seule section non-rénovée par CDPQi du viaduc ferroviaire

6 « J'aime »

IMG_3334

6 « J'aime »

C’est quoi déjà le chemin pour relier la Gare Centrale et le terminus Centre-Ville en fauteuil roulant?

Ce video a la route. Il faut sortir dehors.

Ralentissement de service?

Je viens de voir une rame rouler super lentement en direction Gare centrale
Celle vers Brossard roulait à vitesse normale

Btw noticed that the photos from nouvlr are compressed photos while they have the source photos on the website already.

Vs

5 « J'aime »
3 « J'aime »


Aujourd’hui, sur les rails de la Station Bois-Franc.

10 « J'aime »

Yea they doing acoustic grinding between Ile bigras and Boie-franc, awesome catch tho :slight_smile:

2 « J'aime »

Nouveau service d’alertes par texto! :slight_smile: Alertes inscription | REM

4 « J'aime »

For english.

1 « J'aime »

image

1 « J'aime »

J’ai remarqué que les élévateurs tombent souvent en panne. Est-ce un problème de qualité ou fiabilité? Pour du neuf, c’est tout de même curieux.

Apparement la compagnie derrière les élévateurs a des problème de fiabilité en général.

2 « J'aime »

otis elevators are known for being bad

5 « J'aime »

Des ascenseurs et des escaliers roulants c’est toujours en panne, partout dans le monde. Beaucoup de pièces mobiles/d’usure + les réseaux de distribution de pièces de rechange incapables de fournir.