REM - Discussion générale

La décision avait été prise du temps qu’il était encore prévu de mettre certaines portions en mode tram. De ce je comprends. Le contrat pour le matériel roulant avait déjà été signé quand ils ont décidé de placer l’entièreté du système sur une emprise dédiée et la commande ne pouvait plus être changée.

5 « J'aime »
4 « J'aime »

Lol was just about to stick that here :wink:

Ottawa built a Metro and then fitted it with tramways :man_shrugging:

4 « J'aime »

I guess we could hopefully assume that after they finish off this work then the main 30 day tests will begin?

8 « J'aime »

36 messages ont été fusionnés à un sujet existant : Graffitis et tags

Île-Bigras station on the REM will have vines along a wall with the train:


Brossard station will also have vines on the wall but that’s for the bus terminal. None of these have tracks between each other though

4 « J'aime »

Are you certain that isn’t just an artistic representation? I mean, we’ve seen that story before. The end product rarely looks like what we were presented.

4 « J'aime »

Très bonne nouvelle (c’es ce plan ce respect). Je pense que tous (ou presque) les stations devrai prévoir cette approche.

I’m pretty sure, especially because it’s in the technical drawing too. The render made for this station is newer than some other stations, as it features the REM rolling stock. If you look at older renders, they’re further away from the final product (obviously) but let’s look at the render of Gare Centrale:


Reality:

If we look at a station like Panama which has older renders, here’s the green space on the visual online:
Screenshot 2023-03-23 at 4.18.21 PM

In reality, it’s prettier (in my opinion) than the render:

So far from what I’ve seen so far the landscaping of the REM stations is really nice, Île-Bigras should have the vines

4 « J'aime »

That’s Île Bigras?! That much parking doesn’t make sense. There’s parking at the next station, and you can walk anywhere on the island to the station in less than 10 minutes. Should’ve kept disabled parking and kiss and ride, and done something else with the rest.

3 « J'aime »

It was highway pillars.

https://www.atlasobscura.com/places/via-verde-vertical-gardens

13 messages ont été fusionnés à un sujet existant : REM - Matériel Roulant

J’ai déplacé tous les commentaires traitant des graffitis dans un sujet à part, on s’éloignait vraiment trop du REM, mais il y avait une discussion intéressante qui prenait place.

14 « J'aime »

Totally approve, and also not something CDPQi was ready to risk angering locals, they’re obsessed with parking spots. I listened to the q&a about this area in spetember and they were visibly upset that the parking would have like 5 parking spots less and that some places wouldn’t be free.

L’épisode 2 de 2 sur le REM à l’émission Découverte est en ligne sur Tou.tv

REM : une expertise nouvelle.

Diffusé le 26 mars 2023. Durée de 43 minutes.

Avec le REM, ouvriers et ingénieurs se sont familiarisés avec de nouvelles façons de construire. Revivez avec eux les nombreux défis qu’ils ont surmontés pour creuser un tunnel clé-en-main sous les pistes de l’aéroport ou pour construire des voies aériennes grâce à des poutres de lancement, d’immenses chantiers ambulants qui survolent tous les obstacles. Et sur les rails comme au centre de contrôle, voyez comment les équipes de tests ont appris aux trains à se piloter eux-mêmes, pour offrir un service 100 % automatisé.

Avec le REM, ouvriers et ingénieurs se sont familiarisés avec de nouvelles façons de construire. Revivez avec eux les nombreux défis qu’ils ont surmontés pour creuser un tunnel clé-en-main sous les pistes de l’aéroport ou pour construire des voies aériennes grâce à des poutres de lancement, d’immenses chantiers ambulants qui survolent tous les obstacles. Et sur les rails comme au centre de contrôle, voyez comment les équipes de tests ont appris aux trains à se piloter eux-mêmes, pour offrir un service 100 % automatisé.

12 « J'aime »

I passionately hate the tilled columns. I hope they change it, it’s a really easy fix.

3 « J'aime »

J’assume que les panneaux d’information entre le rendu et là réalité n’est que temporaire, les autres tronçons n’étant pas encore actifs, parce que l’actuel fait cheap.

On est en 2023, on ne peut pas avoir quelque-chose de plus informatisé et dynamique?!?

4 « J'aime »

I am quite surprised, we look around the world and see other places use digital dynamic maps of their network (like almost all 470 NYC subway stations), when here paper is used. The good news is they can always be installed later, and I hope that’s done with the REM

2 « J'aime »

Lol they went cheap with every facet, cutting corners where they could. The mandate wasn’t to emulate Singapore or Seoul, it was to provide a people-moving service to Brossard and the airport in exchange for a 10% ROI.

7 « J'aime »