REM - Discussion générale (partie 2)

Revisiting a topic from a month ago, the e-mobility prohibition is still very ambiguous on the rem.info site. Yes, I know they’d interpret ARTM’s 53.2 (“Dans le matériel roulant du REM, il est interdit à toute personne, en tout temps, de transporter un appareil de transport personnel motorisé”) as being an umbrella that trumps what’s written further down the REM pages, but… many e-scooters fold, including mine, and it is also not “gas-powered.” :wink:

1 « J'aime »

J’ai réussi à obtenir une copie de ces livres. Si vous êtes intéressés à les consulter, n’hésitez pas à m’envoyer un message. J’habite au centre-ville.

25 « J'aime »

Un message a été fusionné à un sujet existant : Ouvrages d’art - Antenne Aéroport - Discussion

L’équipe de CDPQ Infra offre de la limonade gratuite à la station Pierrefonds-Roxboro jusqu’à 17:00.

12 « J'aime »

I was roaming around Bois-Franc when I noticed this weird situation.

The question is: how will one distinguish route 713 from route R713? From what I see, STL route 713 and the 713 replacement shuttle are using the same stop :grimacing:

Edit: And yes, they seem to be distinct services according to this: Shuttle buses and alternatives in case of service interruption | REM

4 « J'aime »

I believe the real question is: Is there even a distinction to make?

1 « J'aime »

It’s not something that impacts the passengers. When there’s no disruption, the 713 runs according to its planned schedule. When there’s an outage, its frequency is increased via the 713R.

2 « J'aime »

“Noice” :ok_hand:

1 « J'aime »

I expect the replacement shuttle not to do the 25 (or so) stops between Bois Franc and Île Bigras stations.

1 « J'aime »

Or it runs during the weekend when needed whereas the regular 713 does not.

1 « J'aime »

D’autres ouvertures tardives à venir mais ça ne concerne pas l’antenne Brossard.

• Des ajustements ont été apportés au calendrier d’août. Des ouvertures tardives ont notamment été ajoutées les 22, 29 et 30 août entre Gare Centrale, Deux-Montagnes et Anse-à-l’Orme. Consultez les modifications ci-dessous.

• Des ajustements ont été apportés au calendrier. Des ouvertures tardives ont notamment été ajoutées les 5 et 6 septembre 2026 entre Gare Centrale, Deux-Montagnes et Anse-à-l’Orme. Consultez les modifications ci-dessous.

2 « J'aime »