Graffitis et tags

I looked quickly on Google Earth and I only found a single pillar with ivy on it, and it was purely coincidental, nature taking its course. If its there, it is in a part of the city that I did not look at. If it was a generalised practice, I should have been able to find an exemple of it rather quickly. In other words, most of the pillars in Mexico are plain concrete.

Des aubépines et des rosiers pourraient en dissuader plusieurs tout en embellissant le paysage (surtout en mai-juin).

En plus on pourrait mettre en valeur l’aubépine du Canada (crataegus canadensis), une espèce endémique de la région métropolitaine.

1 « J'aime »

Pourquoi pas des plantes urticaires ? :face_with_hand_over_mouth:

2 « J'aime »

Carnivorous plants will be a better choice.

1 « J'aime »

Facile de se protéger en portant des vêtements longs :wink:

Ce ne sont pas des vignes. Il y a une structure qui entoure ces piliers. Ça semble être une plantation similaire à ce qu’on fait pour les mosaïcultures.

Pour bloquer l’accès, ça peut fonctionner, mais ça prend des plantes qui s’enchevêtrent dans un trellis tellement épais que c’est pratiquement impassable. L’idéal, ce sont des plantes tel que les mures qui ont des épines et qui repoussent à chaque année. Avec ce type de plante, il y a toujours une barrière de 4-5 pieds de haut qui s’aggripe aux vêtements de toute personne qui voudrait passer. Avec quelque chose de plus haut, on se retrouve presque toujours avec un trou à la base dès que le feuillage en hauteur est trop épais pour laisser passer la lumière et permettre la croissance au sol.

J’ai plusieurs de mes clients qui se sont fait vandaliser leur camions et remorques par des prétendus artistes de la canette.

Essaie de revendre ton camion par la suite avec des gros tags moches. Bonne chance

Une vrai nuisance public ces graffiteurs.

1 « J'aime »

On a quelques murs légaux à Montréal aussi pour le graffiti. Le plus gros est sur Ontario sous les voies ferrées. Il est intéressant vu qu’on peut y passer toutes les semaines et les graffitis ne sont jamais les mêmes.

2 « J'aime »

Honnêtement (opinion peu populaire surement), on s’éloigne du sujet du REM . Mais, je crois que l’on s’en fait trop sur les graffitis. Tout ce qui est violent, haineux, sexiste, ok on s’en débrasse. Mais, sinon, je trouve que ça l’emmene souvent de la couleur à des structure s’en vie. J’aimerais qu’on prenne plus de temps à nettoyer les rues des déchets que le temps qu’on passe sur les graffitis

4 « J'aime »

Il ne faut pas oublier qu’il y a un effet d’entrainement avec les graffitis. Ça ne sert pas à grand chose de maintenir un mur propre si un autre mur à 2 coins de rue est plein de graffitis. C’est le même phénomène avec les ordures sur les rues.

Est-ce qu’on a essayé de la végétation artificielle quelque-part? Quelle serait le pour-contre?

1 « J'aime »

Oui ils sont la pour rester et si un peu de couleur peut habiller les structures grises du REM, je vois ça comme du positif :slight_smile:

3 « J'aime »

But those paying for it did not ask for a colour, those designing it did not put colour. It is somebody else’s property. In this case, it is all of our property, because it’s paid for with our taxes and our pension plans. I didn’t ask for graffiti, I don’t think anybody did. It’s vandalism, it’s not art, it’s not adding colour to a drab gray structure. Jeezus, it’s not hard to figure out. If it’s not your property, don’t freaking touch it. And to those who say we shouldn’t punish for such petty things, well what’s next? Let’s not punish for groping on the trains? Harassment? Selling crack? Why stop there? Let’s just legalize guns while we are at it. Oh actually we don’t even need to legalize them, it’s petty, we don’t want them to face carceral hell for carrying a gun! And while I am decidedly liberal, and left-leaning, I also believe in laws. Those bleeding hearts who worry about ruining a kid’s future by fining them $200 for breaking the law… It’s quite simple really, if they can’t afford to get caught, then maybe they shouldn’t break the law.

5 « J'aime »

Je ne dis pas qu’il faut rien faire contre. Je dis que dans ma liste des priorités pour une ville intéressante et vivable c’est au fin fond de ma liste.
C’est la mentalité de devoir effacé à la seconde que ça l’arrive que je trouve exagéré. Bien sûr si on les pognes sur le fait , ils méritent une amende. Mais, tant que ça n’empêche pas le système de fonctionner, bien je vais être capable de dormir sur mes deux oreilles.

3 « J'aime »

Unfortunately nowdays there are too many bleeding hearts.

2 « J'aime »

slippery slope fallacy.

3 « J'aime »

I grew up in the West-Island and it seemed as though graffiti was relatively lower compared to where I am now. I whole heartedly agree that non-approved street art is for the most part a net negative on how it makes the city feel, at least in my perspective. The relative cleanliness of the west is one of the things I miss, from graffiti or otherwise.

While I agree that we should enforce the laws we have in place and I’m not going to say I approve of tagging of public or private infrastructure, I don’t see an enforcement mechanism that doesn’t tend towards more cops or surveillance which I’m not sure I’m on board with at this time.

I’ve always been big on harm reduction, so I ask those of us who are better versed in the area, why do people tag things? What can we do to address the cause as opposed to the symptoms?

NOTE: I want to temper my statement a bit, I do like graffiti to an extent. I just wish we would reign it in a bit. Maybe would perhaps let some residents volunteer their buildings for tagging in exchange for payment so we can really up the number of legal walls. Let artists practice their craft in a way that reduces the negative impact.

2 « J'aime »

À Sherbrooke, on avait un problème de gens qui traversait la rue King entre la rue Wellington et la rue de la gare. La ville a installé une cloture décorative avec des ronces dans la médiane. Ces rosiers font à peine 3 pieds de haut, mais c’est vraiment tout ce que ça prend dans la médiane pour faire la job. Tout dépendant de où c’est utilisé, ça peut être vraiment efficace.

1 « J'aime »

A quick addition in case some of you haven’t seen it, Paige did a nice little series on it. Here’s the second (I think?) in which he discusses possible solutions.

1 « J'aime »

Your argument is flase, I did ask for graffiti :stuck_out_tongue:

Cool thread, so is this the place to share pictures of cool graffiti we find in Mtl ? (yes, that’s what I’m gonna do)

Also I think ppl should learn more the difference between graffiti and tags. I’ts a bit arbitrary but graffiti is generally the big art that can take some time to make, with several colors and using a lot of paint.
Those are generally made on abandoned buildings or on infrastructure because it’s a lot of effort for the artist, so they don’t want to have it erased just two days later with noone having seen it.
Meanwhile tags is are things done in seconds just using one can, just to put down your mark somewhere. These happen a lot more on buildings because you don’t care as much if it’s erased.
This is also where we see more istances of it done for political reasons, like tags made over banks during a protest or aiming to reshape the city environment : so fascists putting down hidden or well known hate symbols to frighten minorities, and anarchists tagging circle A or slogans. Each of those groups has obviously different ideas about which building are okay to tag or not.