Cartes, plans et signalétique métropolitaine

On the exo side we still have rigaud from last i saw sharpied off
And some remnants of a bygone Burrough of dorval-Ile dorval bylaws that are no longer a thing

Bon, y on rien fait d’important pour le terminus


1 « J'aime »

Il y aurait des bandeaux de quais avec le 5 à Outremont apparement.

2 « J'aime »

Oui! J’ai un photo.

9 « J'aime »

J’ai besoin de votre aide pour choisir

J’ai fais plusieurs designs de trait pour représenter dans les diagrammes de lignes de bus, les trajets qui se font occasionnellement. Donc des trajets comme les X lignes courtes et prolongées de la STM.

I need your help to choose.

I did many stroke designs to represent in bus line diagrams, which trajectorys are served by select trips. For example, the X short line and X extended lines of the STM.

  • Option A
  • Option B
  • Option C
0 votant

Merci en avance ! Thanks in advance!

1 « J'aime »

J’ai juste un problème avec le X qui est encore utilisé pour indiquer un service “extra” (scolaire/non prévu à l’horaire?)

Des trois je préfère le B mais les traits horizontaux sont souvent utilisés pour les lignes/extensions projetées ou à l’étude.

Solution proposée : garder des disques solides avec un trait de connexion entre les points deux fois moins épais que le parcours classique en indiquant “desserte à certaines heures” par exemple.

3 « J'aime »

Je mettrais 2 lignes de points côte-à-côte , vue que la normale est plus courte et que la ‘‘prolongée’’ est techniquement une seconde ligne, ça ferait du sens de voir la normale comme plus courte et l’occasionnelle plus longue, car là j’ai l’impression que certaines personnes ne regarderait que le dernier point comme la direction ou la destination finale

2 « J'aime »

20 juillet 2024 • Station Outremont
Le 5 fait son apparition! Il était déjà présent au dessus des ascenseurs. Merci à @MewFree pour avoir découvert le 5!








13 « J'aime »

J’ai tendance à associer le pointillé à une ligne qui n’existe pas. Qu’on regarde sur les vielles carte du métro, ou encore sur les cartes de planification urbaine, le pointillé est souvent utilisé pour les lignes et rues qui sont en construction, ou planifié. Je pense donc que B envoie le mauvais message.

1 « J'aime »

This is a VERY good change. But I will admit it looks hella cursed.

1 « J'aime »


Regarding a complaint i did regarding Dorval terminus

6 « J'aime »

As it’s been one year since the opening of the REM, there are still many deficiencies with the signage.

  • Brossard station still has paper signs (one of them is laminated at least).

  • Panama’s entrance to the REM from Secteur T still has no signage except what I added (which is fading out, but surprised it lasted through the winter).

  • At Gare Centrale, the faster passage between métro and REM doesn’t have adequate signage (there is a sign before the hallway and at the top of the escalators, but nothing in between so I’ve seen people get confused as signs just say Place Bonaventure). There is also no signage outside of Gare Centrale’s entrances that mention the REM.

  • Du Quartier has very good signage integration so I don’t need to do anything there.

I hope these will be fixed sometime soon, but the fact a whole year went by and many of these hasn’t been fixed makes me not super hopeful unless someone does something directly

7 « J'aime »

30 juillet 2024
Des affiches pour les événements avec les numéros de lignes ont fait leur apparition dans le réseau.


10 « J'aime »

Un petit upgrade est requis ici :point_down:


4 « J'aime »

Exo has been using logos to represent different types of services on their redesigned network:

Here are some signs with the logos (from @coledev).

To match the signage, I got Transit App to add the logos exo has been using on their signs, and it looks great!

6 « J'aime »

It would be so useful if for the “Sur réservation” lines, there was a button to call the number to book the bus, just like for taxis. Like when you tap to look at the schedule in detail, there’s a button at the top to call.

2 « J'aime »

Looks great indeed.

I noticed however that some exo lines are sometimes missing from Transit (can’t remember exactly which ones though) but sometimes I have to look them up on Chrono instead.

@SkahHigh Regular bus lines are missing or only taxibuses?

Both but like I said can’t remember exactly which.

I use the search bar from Montreal to find them so maybe some lines are too far geographically :man_shrugging:

There’s an issue currently with some lines randomly disappearing, it’s being worked on

To go with my previous post, I was able to also get them to correct all the exo lines to be displayed in black instead of their previous older colours.

1 « J'aime »