Cartes, plans et signalétique métropolitaine

It seems like they’re actually replacing those whole panels (thankfully). My REM stickers I added to it were meant to be temporary in the meantime, I’m glad they’re doing something!

With the post you shared @james_amend, you can see the new signs the STM is installed on the left, and the old signs with my stickers on the right:

2 « J'aime »

Also it’s so funny you got this photo maybe 10 minutes after I put these up lol.

They’re extremely easy to remove, they don’t leave any residue or any problems, so when the STM installs the new panels at Bonaventure, or the ARTM eventually replaces the old AMT bus sign, they can easily peel this off.

7 « J'aime »

Miracle! Les lignes EXO et REM sont affichées avec leurs stations!

Sauf que le panneau de droite montre encore:
Ligne Deux-Montagnes
Le Hall d’exposition de Bonaventure
Le CIT
Et ils auraient pu changer les bus de la STM aussi, t’en qu’a changer des panneaux, changeons les comme il faut

Sur le panneaux de gauche, ils auraient dû mettre Avenue des Canadiens de Montréal au-lieu de la Gauchetière

J’ose imaginer que le panneau de droite va être mis à jour aussi, de la même manière que celui de gauche.

2 « J'aime »

Le plan de quartier de Bonnaventure n’est pas à jour. J’espère qu’il y aura un plan de quartier pour IDS malgré que ce n’est pas l’une de leur station.

I really appreciate the STM thinking about ways to improve bus designations, but I agree that this doesn’t seem to add more in terms of user experience. I do want them to continue this exercise, maybe develop something streamline that all agencies in Montreal could use.

I’d would like to see the following…

Metro de Montréal

M1 Green line (owner: STM)
M2 Orange line (owner: STM)
M3 Emerald line (owner: REM)

  • M3-A Deux-Montagne — Brossard
  • M3-B Anse-à-l’Orme — Brossard
  • M3-C Yul — Brossard

M4 Yellow line (owner: STM)
M5 Blue line (owner: STM)
M…

Tramway de Montréal

T1 “main thoroughfare used” line,
T2…

Trains exo

L1 Vaudreuil–Hudson line
L2 Saint-Jérôme line
L3 Mont-Saint-Hilaire line
L4 Candiac line
L5 Mascouche line

Water taxi

N1 Montréal-Mercier – Boucherville line
N2 Vieux-Port – Boucherville line
N3 Vieux-Port – Pointe-aux-Trembles – Varennes line
N4 Vieux-Port – Île Sainte-Hélène – Longueuil line
N5 Vieux-Port – Île Sainte-Hélène line
N6 Montréal-Mercier – Île Charron line

Buses

Cross agency designation managed by the ARTM

(1 to 499) Regular service
(500 to 599) Express service and BRT
(600 to 699) Regional service
(700 to 799) Shuttles service
(800 to 899) Taxibus
(900 to 999) Night service

3 « J'aime »

Petite déception avec le déploiement des nouvelles cartes… J’aime le fait que les organisations harmonisent finalement leurs plans mais je trouve dommage qu’elles aient toutes choisi un affichage partiel priorisant leur réseau. J’aurais préféré un plan complet avec par exemple une mise en valeur en couleur (ex. si je suis dans une station de métro seules les lignes de métro seraient en couleur et les autres réseaux présentés dans leur intégralité mais de façon estompée/nuances de gris)…

Edit : syntaxe

1 « J'aime »

I didn’t know where to ask this… I checked on the ARTM website but it wasn’t specific. Does anyone know if the “soirée illimitée” ticket covers the AB zone and can be used on the REM? They only list one price ($6) and there’s no zone specified.

Yes it covers all zones except D I think

2 « J'aime »

From STM website: “This fare allows you to travel on the bus, métro, train and REM trains (when they become operational) in Zones A, B, C and D” (https://www.stm.info/en/info/fares/transit-fares/unlimited-evening).

3 « J'aime »

Amazing thank you!

À la station McGill la carte a été corigée

12 « J'aime »

STM said they’ll be replacing even the newer signs eventually to feature the numbers of the metro line, instead of just the coloured dot which is great. I hope these changes will be faster now and be more consistent!

11 « J'aime »

J’aimerais aussi voir un changement au niveau des annonces pour indiquer le numéro des lignes en plus de leur nom. Ça aiderait à rendre le réseau un peu plus accessible.

3 « J'aime »

Je serais presque pour abandonner la couleur dans l’annonce… “Station Lionel-Groulx, correspondance avec la ligne 1”

2 « J'aime »

My favourite @mashdash sticker so far:

12 « J'aime »

Oh wow I can’t believe they haven’t removed it, I added this one as a joke LOL

11 « J'aime »

Where is it?

Project Solar, where you can enter to the REM (just outside)

6 « J'aime »