900 Saint-Jacques - 62 étages




23 « J'aime »

I was skeptical at first when I saw the pre-casts windows. But seeing it person for the first time, it was a nice relief from all the other glass towers. I was expecting the facade to be slight shade lighter but regardless this will a really nice addition to our skyline.

12 « J'aime »

Les fenêtres en coin :weary::heart_eyes:



41 « J'aime »

J’ai jamais vu ça des fenêtres en coin!

2 « J'aime »

30 « J'aime »

I think sometime in the next week or two we’ll find out if the “cross” motif has been retained, or if we’ll end up with yet another disappointing deception.

1 « J'aime »

How are we supposed to spot the crosses? I can’t find them.

Il n’y en a pas encore, ce sera sur la tour au dessus du basiliaire qu’on les verra. Jusqu’à présent, le revêtement ressemble beaucoup aux rendus, je suis confiant que le motif de croix sera tel que présenté. Ça ne doit pas être tellement plus compliqué de fabriquer une pièce avec le motif de croix, que ce qu’on voit déjà.

2 « J'aime »


28 « J'aime »



37 « J'aime »

:slight_smile:

25 « J'aime »

I count 20 floors wow many more to come :wink:

4 « J'aime »

43 « J'aime »






25 « J'aime »


21 « J'aime »

Belle lumière ce matin :sunny:


38 « J'aime »

Merci pour cette superbe photo. J’adore cette nouvelle tour mince et élancée qui fait contrepoids aux nombreuses tours éléphantesques qu’on retrouvent au centre-ville.

6 « J'aime »


17 « J'aime »

Looks like the quick support rods are being removed from the first couple of floors above the pool deck. We might actually see the tower cladding start to go up soon.

1 « J'aime »


33 « J'aime »