Victoria sur le Parc - 58 étages

4 « J'aime »

kleptoparasitic flash…decades out of touch, particularly at functionality, e.g., no insta auto blind to any of those doss spaces?! I meant to chiefly point out supposed super duper ventilation systems shan’t ever check out properly: I give 'em - say - ½ decade…


Uploading: 20210603_142809.jpg…


10 « J'aime »

Word salad

5 « J'aime »

It’ll be great office space for tech companies, and an ideal location to boot.

1 « J'aime »

Attend minute… Q3 2022 delivery?? Ils ont devancé de 1 an???

1 « J'aime »

J’imagine que la partie bureau dans le basilaire va être livrée avant la partie résidentielle.

3 « J'aime »

Pauvre TDLB, ils vont perdre toutes les belles vues du sud sud-ouest LOL.

While vaguest of dropped mentionings of ionizations are seldom if ever likened to alphabet soup? The whole hauteur! hauteur! groove seems passe…it’d rightfully be fairer were the cachet of grand buildings along scales of Sun Life buildings re-explored…? Matters had been so slow for ages that I don’t see the need for this hastiest of rushes at no longer being choosy just because of an upswing in builds. Corporaterias shan’t ever be sexy (the thought of coming home to a sanitized airport every day, for example!)…I’m bound to be dormant on these boards, their raciness curdles (me?)!

By the way, does anybody anticipate a market at graceing new units with Faraday cages?

You claim the project is decades out of touch, yet your Shakespearean diatribe might be a little more than decades out of touch. :stuck_out_tongue_winking_eye: Jokes aside, advanced ventilation and filtration systems are very current, covid and all.

The above video is for demonstration purposes only, the spaces will be delivered nearly empty. The future tenant will have to hire his own designer and general contractor to build out the space to their liking. So if they want auto blinds, they can install auto blinds.

There are many reasons why we will never see another Sunlife Building in Montreal, but to summarise, the cost and the advancement of technology and styles (see Modernism) have forever changed construction.

5 « J'aime »

Has to be a bot

1 « J'aime »

kleptoparasite, after all, is the clinical term for cuckoo…pity your sourcing pride from such an edgy arena, eh . . . . queer fairy tales of banksters being the fairest never ever last, pray tell … ciāo ! :cocktail:

6 « J'aime »


18 « J'aime »

Merci pour les photos ! J’aime vraiment le rendu du béton et des vitres sur la dernière photo j’ai hâte d’aller voir ça en vrai!

2 « J'aime »

13 « J'aime »

12 juin, le trio Saint-Jacques (plus près)

8 « J'aime »

Vu la superficie de plancher plus petite, croyez-vous que le Victoria pourrait dépassé la tour BN et arriver à son sommet en premier ?

Je me posais la même question, mais en même temps, il y a plus d’étages à couler. Je pense quand même qu’il va rattraper la BN, qui est vraiment massive.

La superficie du béton a pas d’impact sur sa vitesse de prise, il me semble. À même épaisseur et composition, une petite dalle va prendre la même durée à durcir qu’une grande dalle. Les adjuvants peuvent jouer, et la mise en place peut prendre plus de temps avec une plus grande dalle, surtout la mise en place des armatures et coffrages.

Puisqu’il y a moins de dalles à couler pour la BN, j’aurais tendance à dire que l’avantage est de son côté.

6 « J'aime »