Appartements Dorchester - 37 étages (2022)

14 « J'aime »


Credit photo: @ beimeizaixian

20 « J'aime »

7 « J'aime »

June 14th

9 « J'aime »

Anybody else musing what its productionist/s had in mind at blaring out that mausolean look up & down its east side…?

What you are referring to is commonly known as a blind wall, or blank wall. When a building is built directly on the lot limit (or at a distance of less than 2m if I remember correctly), the buildings wall must be windowless.

This is a fire safety issue and to avoid having windows blocked by a potential future development.

3 « J'aime »

Thanks for letting me know, I’d have never guessed. Puzzling, though, why ghost windows at the recesses, and what’s to become of those broad apertures on the upper levels.

Because fake windows are more ‘‘interesting’’ then just a blank concrete wall.

2 « J'aime »

Rien à voir avec toi, mais que je déteste tout dans cette photo. C’est vraiment pas inspirant, ni attrayant. Les bâtiments ne se complémentent aucunement, et les negative spaces sont inélégants. And don’t even get me started on YUL et le Quinzecent, juste en face.
Le tronçon Mackay-Guy de René-Lévesque est… just nope

/rant

C’est pas mon genre de faire des posts aussi négatifs comme celui-ci, mais fallait que ça sorte. Je sais que plusieurs d’entre vous aimez au moins un de ces projets, et c’est correct. Je ne m’attends pas à des réponses, ni à me faire convaincre. Maybe it’s just me idk but ugh.

7 « J'aime »

Moi aussi j’ai un petit malaise en passant sur ce tronçon de René-Lévesque. L’ensemble me donne l’impression d’être mal agencé.

Par contre, vu d’un peu plus loin, au coin RL/Stanley par exemple, je trouve que le look est plus intéressant.

1 « J'aime »

Permit inspectors(?) must’ve been awfully hasty at issuing permits around there. Couldn’t there have been either incentives or accommodations at co-ordinating how the properties mesh together, because - for example - shrouding the townhouse frontages behind some mausoleum just demotes the assets of those attributes to merely corporate trophies? Depressing, seeing Montreal flair meted out so hideously nowadays :frowning:

June 16th

3 « J'aime »

16 juin 2021

10 « J'aime »

Le 16 Juin 2021


update by Foofoo MacShoe, on Flickr

3 « J'aime »

June 17th

16 « J'aime »


City_by_the_Canal_04 by Foofoo MacShoe, on Flickr

10 « J'aime »

Il y a désormais plusieurs “mottons” un peu semblables d’immeuble disparates entassés, à Montréal. Je pense aussi à celui qu’on voit de la Place des Festivals en regardant vers le nord-ouest (à moins dix, moins cinq sur un cadran d’horloge). Mais il est un peu plus baroque et moins laid.

Ici, en se forçant un peu ou beaucoup, selon les goûts, on peut y voir un côté Babylone post-moderne trash. (une des photos de Yabucoa du 14 juin)

19 juin 2021, il s’impose bien

9 « J'aime »

Le 18 Juin…


Montreal_Early_Morning_13 by Foofoo MacShoe, on Flickr


Montreal_Early_Morning_11 by Foofoo MacShoe, on Flickr

3 « J'aime »

8 « J'aime »