Pour avoir pris le bus, j’ai vue plusieurs cyclistes le faire et ceux qui continuent dépassait par le passage piéton…
They don’t even have a crossing light on the opposite side if you’re walking in the “wrong” direction ![]()
Does there even exist a law or applicable liability reason for this? If ever someone doesn’t follow it I don’t think the highway safety code has a section for wrongfully crossing a unidirectional crossing
Idk. According to Google Street View, this was a normal intersection until 2015.
Un·e employé·e zélé·e a décidé de peindre des flèches en extra!
Ou un·e ingénieur·e a calculé que ça fluidifierait la circulation automobile de 2% (en théorie)
Ils ont oublié de mettre à jour les devis depuis la COVID pour la distanciation.
Edit: En effet la blague ne fonctionne pas puisque les flèches sont là depuis 2015.
Je vois deux raisons:
- Les conducteurs ont de la difficulté à juger quand tourner devant un piéton qui traverse en direction opposée.
- Le temps de traverse est trop court avant que les voitures puissent commencer à tourner à droite.
For some reason drivers seem able to judge left turns with pedestrians perfectly fine everywhere else… also, why not just increase crossing time?
Increasing crossing time decreases the max number of vehicles per hour that can go through the main arterial.
My idea is that a lot of cars are coming from the strip mall parking lot, and it’s getting backed up at rush hour. But, again, they can’t increase light time for them, otherwise it would affect traffic flow on st-charles
But someone realized for right turning cars it’s faster if pedestrians go to the other side, and for left-turning cars it’s faster if pedestrians come from the other side, since cars would then only need to wait for them to cross half the intersection before they can go.
The point of a safe pedestrian crossing IS to limit the car throughput… If your safety measure involves actively installing noncompliant traffic control devices (the MTQ doesn’t recognize unidirectional pedestrian crossings as a real enforceable traffic device), then maybe the issue is the strip malls and lack of alternative access
For example, though still an imperfect intersection, Route 117/Louisbourg in Saint-Laurent has a drive thru, busy provincial route, and a residential collector in a similar layout to what is employed in Kirkland, and the city recently increased the crossing time perpendicular to the 117 to over 30 seconds
I agree, but that’s definitely not the safety attitude of everyone.
Sources / Hymus gives you 20s to cross 30m on the north side! But traffic flow is more important I guess
Je vous laisse déterminer si c’est aberrant ou non, mais il y a des bollards dans les pistes cyclables à Deux-Montagnes qui sont placés étrangement. J’imagine que c’est pour ralentir les cyclistes, mais la peinture n’est même pas alignée (et ça a toujours été le cas d’après Street View).
Je soumet aussi la piste cyclable sur Gouin Est dans Rivière-des-Prairies avec les poteaux électriques.
Sur la même lancée:
Et ce ne sont que quelques-uns des (trop) nombreux exemples qui me viennent en tête de piste cyclable mal conçue, juste sur la Rive-Nord.
En tout cas, c’est quand même mieux que de la peinture sur la rue.
c’est pour rétrécir les voies afin que les voitures roulent moins vite.
Probablement à cause que le propriétaire de la voiture rouge dans l’image chialerait contre la perte d’un seul espace de stationnement!
Oui, mais il aurait pu être une piste cyclable.