The pedestrian light on the left is red despite no cars being able to cross this road, it’s one way onto St-Laurent and the signal is before this one in the photo
Nouvelle piste cyclable sur pa rue principal a Delson inspirée des circuit de “pump track”
Sérieusement, on fait encore des aménagement pareil en 2024!
The design makes senses when you consider that the bike path is meant to direct cyclists to the bike bath under bridge, and not to cross the bridge.
The green line is the bike path, the red is the sidewalk. Currently the two uses do not cross over, which creates a safe a smooth flow.
If the bike path was at the exterior, it would have to cross over the sidewalk to reach the bike path under bridge. This could cause collisions, or in the best case awkward moments when cyclists have to stop for pedestrians.
Au moins c’est une légère amélioration par rapport à avant, mais j’avais fait le même commentaire à ma copine il y a un mois. Un des pires exemples de ce genre d’aménagement que je connaisse
I just started rolling through Hampstead for the first time in months, and found some vandalism to some key paths.
Location A: Speed bumps violate accessibility on this key path. The main problem is the lack of visibility at the far end, leading to bike/pedestrian conflicts.
Not to mention the retaining wall at risk of collapse.
Location B: These speed bumps are quite shallow, thus largely just provide a visual reminder to slow down.
Location C: WTF?
A chicane would make a lot more sense.
At least at location A, there’s no room to install one at the south-western end where it’s needed, not unless you block a driveway in the next town over, or dig down in someone’s back yard. A self-closing gate with motion sensors would be better, if one can trust Hampstead to maintain it.
Hampstead is quite possibly the most retrograde municipality in Montreal.
The mayor’s Twitter account is a cautionary tale about why you shouldn’t smoke uknown substances.
Hard to believe from his online presence that he’s actually the chief public servant of a non-borough of Montreal, with duties and responsibilities demanding a certain decorum and standards. What’s appropriate for an unhinged pundit on a 24-hour cable news channel, might be absolutely unbecoming of a mayor.
Des passages non accessibles, c’est très fréquents à Laval. Voici quelques exemples dans un même quartier. Les poteaux n’ont pas la largeur pour qu’une chaise roulante passe, certains n’ont pas de descente pour passer de la rue au passage, etc.
Je suggère de faire une demande au 311 et de communiquer les numéros de dossiers aux conseillers municipaux concernés pour un suivi. Des fois, la bonne volonté est là, c’est juste qu’ils ne sont pas au courant.
3 messages ont été fusionnés à un sujet existant : Chantiers de construction et travaux de voirie - Discussion générale
dans le cas de Laval, la mairie est réceptive aux enjeux d’accessibilité, d’infrastructures piétonnières et cyclables. C’est juste qu’ils sont dans une ville qui est en grande partie construite de manière inaccessible. Ils sont prêts à changer les choses
Anjou station on the Mascouche line. I wonder why access to the south platform was built this way, rather than integrated to the rest of the station. I’d like to believe that the project’s constraints didn’t allow for a more optimal design… it’s weird how Anjou and other line 15 stations feel somehow overbuilt and incomplete at the same time.
I’m pretty sure all the stations with 2 platforms were originally planned to only have 1. The second was added when amt realised that they could not operate using just one track because of CN and scheduling etc.
Saint Leonard, Anjou, rivière des prairies and pointe aux trembles stations are all like this.
Boul. Ste rose a Laval. Ils ont refait le boulevard, mais ils n’ont pas jugé nécessaire de terminer le bout de trottoir manquant, qui est le seul accès piéton à une école secondaire pour les gens du quartier.
Parfait ça, ils pourront emprunter la suggestion cyclable pour se rendre à l’école.
De plus en plus de pistes cyclables à Montréal sont partagées avec les piétons, on le voit souvent avec le marquage de pictogrammes vélo/piéton au sol de la piste. Peut-être est-ce le pari de Laval? Dans ce cas, il faudrait l’indiquer.
As-tu des exemples qui ne sont pas des parcs? Je ne connais que le canal de l’aqueduc et Gouin qui sont aménagé comme ça. 95%+ des pistes cyclables que j’emprunte sont dédoublées d’aménagements piétons.