Finale - 26 étages

17 « J'aime »



18 « J'aime »

11 « J'aime »

22 « J'aime »

Vraiment une belle addition au secteur. Les matérieux semblent de qualité également.

3 « J'aime »

18 « J'aime »

18 « J'aime »

23 « J'aime »



18 « J'aime »

21 « J'aime »


14 « J'aime »

Most new building less than 10 floors should adopt this design in Montreal. Not all. But most. A classic, tall, ground, pedestrian friendly floor, with architectural details, followed by a mezzanine, or a couple of complimentary detailed floors. Topped by a more modern silhouette structure. When budgets allow, a signature topping.

Still not feeling it, too many copycats with the grey prefab, it’s heavy on the eyes.

1 « J'aime »

It’s forgettable , but not ugly so far . What I’m more excited for is for the city to rebuild that whole area and bring in proximity services . There’s no pharmacy , grocery store or hell even decent depanneurs on that strip of land .

12 « J'aime »

Je suis parfaitement d’accord qu’il manque de service de proximité dans le coin, mais c’est pas si pire pour les épicerie, il y a un Métro (10 min), un Provigo (10min), un Adonis (10 min) et un IGA (7 min).
C’est sûr que 10 minutes de marche en hiver avec 5 sacs dans les mains ce n’est pas l’idéal, mais bon.

5 « J'aime »

4AFE8CCF-1
4CBA0054-1
928D021A-1

11 « J'aime »

E0944133-1
A3192EB8-1

20 « J'aime »

Habituellement je déteste le préfab mais ce projet est vraiment beau pour l’instant. Je sais pas si c’est le ratio vitre béton, ou la qualité, ou les deux mais en tout cas c’est beau.

6 « J'aime »

Préfab avec généreuse fenestration ⟩ tour %100 verre

5 « J'aime »


15 « J'aime »